چهارمین جلسه کارگاه مربیان مهد کودک طلاب استان در تاریخ 4 و 5بهمن در مدیریت استان برگزار گردید.
این کارگاه در دو شیفت صبح و عصر با حضور جناب آقای یحیی علوی فرد و33 نفر از طلاب اجراگردید.
استاد در این جلسه به مطالب ذیل اشاره نمودند:
1-شعرخوانی برای کودکان و مهمترین ویژگیهای آنان
2- انواع پیام در شعر کودک
3- ابعاد یک شعر خوب دینی برای کودکان
4- فن بیان و سخنوری
5- تمرینهای فن بیان وسخنوری
6-عناصر یک شعر استاندارد
استاد علوی فرد درادامه فرمودند: پیام در شعر کودک به سه روش انتقال می یابد:
1- القاء مستقیم. این روش بیشتر برای آموزش کاربرد داردو مخاطب حق انتخاب دارد. مثل مباحث آموزشی مدارس
2- القاء غیر مستقیم. این روش بیشتر برای پرورش کاربرد دارد.و مخاطب تا حدودی حق انتخاب دارد بیشتر مفاهیم تربیتی از این راه انتقا می یابد. مثل داستان چوپان دروغگو
3- تلنگر. تحریک و تلنگر به فکر مخاطب، که باعث میشهود کودک با انتخاب خودش هم پرورش یابد و هم آموزش ببیند.
ایشان ادامه دادند: در مهد کودک فقط به فکر آموزش نباید بود بلکه بحث کلیدی جامعه ما، بحث تفکر است. اگر کودک یاد بگیرد تفکر کند بسیاری از مشکلات و مسائل آموزشی و تربیتی خود به خود حل میشودچون کودک را به تفکر و جستجو وادار می کند.
این جلسه با استقبال زیاد طلاب مواجه گردید .